1.2. 2021

Meditație

Meditația este un mod de a lucra cu mintea și cunoașterea de sine. Ne învață să găsim pacea și armonia interioară, ameliorează efectiv stresul și tensiunea. Efectele sale includ, de asemenea, îmbunătățirea concentrării și eliminarea grijilor mărunte din viața de zi cu zi. Este o întâlnire cu noi înșine, cunoscându-ne adevăratul Sine. Ne ajută să ne protejăm mintea de influențe negative.

Pacea interioară pe care o trezește meditația în noi ne va oferi spațiu pentru un sentiment deplin și conștient al corpului și minții, iar acest lucru aprofundează abordarea conștientă către noi înșine, care afectează calitatea aproape tuturor ramurilor vieții.

Dintr-un anumit punct de vedere, meditația poate fi o plimbare în natură, un moment romantic cu partenerul tău sau un moment singur acasă la un pahar de vin. Este o stare în care suntem pe deplin conștienți de momentul prezent; în acest moment nu există nimic altceva care să ne conducă capul în paralel și să ne distragă atenția de la această experiență. Cu toate acestea, există diferite tipuri și practici, dintre care cele mai populare le veți citi în paragrafele următoare.

Vipassana.

Meditația Vipassana este una dintre cele mai vechi tehnici de meditație originare din India. Se concentrează pe conexiunea completă a minții cu corpul și elimină impuritățile mentale. Folosind această metodă, vom învăța cum să înțelegem legile din mintea noastră; vom înțelege motivele pentru care reacționăm la anumite lucruri și ce sentimente evocă în noi. Ne va ajuta să ne orientăm în propriile noastre gânduri și în sensul lor, datorită cărora le vom controla și vom indica în direcția corectă.

Meditația somnului

Acest tip de meditație este interesant, deoarece implică o persoană aflată în „somn yoghin”, care este starea dintre veghe și somn. În această stare, corpul este complet relaxat, dar conștient mental. Principala diferență dintre somn și meditația de somn este că mintea ta este trează în timpul acestei tehnici. Puteți realiza acest lucru cu ajutorul unei muzici liniștitoare.

Meditație transcendentală.

Meditația transcendentală ajută la eliminarea stresului acumulat și la îmbunătățirea stării psihice și fizice; multe studii științifice au confirmat că poate îmbunătăți funcția inimii, reduce tensiunea arterială și chiar previne bolile cardiovasculare. Se practică 20 de minute dimineața și 20 de minute seara pe sunetul unei mantre. Meditația transcendentală diferă de alte tehnici în care nu ne îndepărtăm toate gândurile din cap, ci doar le privim venind și plecând.

Meditație ghidată.

Această meditație are loc cu ajutorul unui expert și se concentrează pe lucruri specifice și sentimente sau experiențe. Poate fi, de asemenea, tematică și poate fi rulat în grupuri. Metoda meditației ghidate poate ajuta la îndepărtarea blocurilor pe care le creăm în timpul vieții noastre.